Hoe maak je een ijzersterk promotiefilmpje voor je bedrijf, evenement, product of dienst. 5 tips!

 

Een promotievideo is een ideale manier om je product, dienst of bedrijf in de spotlights te zetten bij je doelgroep. Zeker in deze onzekere tijd. Maar je wil uiteraard wel een videoproductie die er professioneel uitziet en waarbij gebruik gemaakt wordt van de nieuwste technieken en apparatuur. Een video die de aandacht trekt van je doelgroep, maar ook realistisch geprijsd is. Kortom, alles moet gewoon kloppen. Dus geen selfmade schokkerig beeld vanaf je eigen telefoon, met ruis en een slechte boodschap. Bij Visual Startup videoproducties weten ze precies hoe je zaken op de juiste manier in beeld kan krijgen, waardoor uiteindelijk shots interessanter én succesvoller worden! Kortom, een succesvol promotiefilmpje begint bij Visual Startup.

1) Een ijzersterk openingsshot.

Want daar draait het bij een promotiefilm om. Daarmee trek je niet alleen direct de aandacht van je klant, maar je houdt deze ook een stuk langer vast. Die eerste seconden zijn belangrijk. Blijft men kijken? Heb je de aandacht getrokken? Ook is het goed idee om het openingsshot te combineren met een pakkende uitspraak, want tekst en beeld versterken elkaar. Maar wees ook beducht voor al teveel tekst, want dan wordt het al heel gauw langdradig en moeilijk te volgen. Opnames met een Drone werken trouwens ook altijd goed in zo’n introductiefase. Met een drone is het mogelijk spectaculaire beelden te maken. Denk daarbij niet alles aan opnames van het product, persoon of bedrijf, maar ook van de directe omgeving.

 

Promotiefilmpje maken Gelderland & Overijssel


Een goed, helder video script

Werk al je ideeën eerst uit, door ze op papier te zetten. Je zult direct merken dat de boodschap met een goed script veel duidelijker overkomt. Bijkomend voordeel is dat je gelijk een goede kapstok hebt, van waaruit je heel gemakkelijk en goed georganiseerd de vervolgstappen kunt maken. Dit hoef je natuurlijk niet zelf te doen. Juist hier ligt onze kracht: het creatief meedenken in het vertalen van jouw boodschap. Zorg er ook voor dat je jouw boodschap altijd kort en bondig houdt. Maak het niet te langdradig, en hou het overzichtelijk en to the point. Alleen zo haakt de klant niet snel af en wordt de boodschap goed begrepen. Het eindresultaat is een goede, professionelere promotievideo.


Locatie wordt vaak onderschat.

Inderdaad wordt vaak de locatie onderschat, terwijl dit juist van belang is. Locatie speelt zeker een belangrijke rol. Het vormt immers de achtergrond van je promotievideo. Kies zoals dat heet voor de juiste look and feel, die past bij je bedrijf. Waar moet je op letten? Zorg voor voldoende licht. Zonlicht is natuurlijk het beste, maar als deze niet goed staat of niet schijnt, dan kun je natuurlijk ook met filmlampen de nodige licht creëren. Deze lampen zijn goed betaalbaar en eenvoudig te installeren en in no-time operationeel. Ook hier zorgen wij voor hoor! Maak je een videoproductie met geluid, let dan ook vooral op geluidsoverlast. Een speeltuin, bouwplaats of veel verkeer? Controleer vooraf goed of er bewegingen zijn in je omgeving die geluidsoverlast verzorgen. Het zou zonde zijn als je hier achteraf pas achter komt, met alle gevolgen en kosten van dien. En zorg er ook voor dat de locatie er niet te rommelig uitziet, want dat leidt vaak af van het onderwerp. Maak je op voorhand niet te druk over ruis of geluidsoverlast, dit vervagen wij voor je of monteren er een ander geluid overheen. Er is zo veel mogelijk!


Videomontage fase breekt aan.

Je zet de videobeelden in de goede volgorde achter elkaar en je volgt daarbij de lijn, zoals je die hebt beschreven in je script. Veel opdrachtgevers vinden geluid vaak ondergeschikt aan beeld, maar realiseer je dat geluid jouw productie helemaal compleet maakt. Met muziek creëer je ineens de goede sfeer. Een opname zonder muziek of de juiste voice-over kan soms heel saai zijn, maar met de juiste muziek wordt het ineens zomaar heel erg spannend zijn. Wil je de promotiefilm bijzonder maken, denk er dan eens over na om een eigen muziekstuk te componeren. Dat brengt wel extra kosten met zich mee, maar kan ook heel onderscheidend en herkenbaar zijn. Naast muziek kun je dus ook denken aan een krachtige voice-over. Je huurt zo’n professionele voice-over al in voor een paar honderd euro. Een goed stem kan snel verduidelijken wat er wordt getoond en kan de kijker overtuigen van jouw product. Kies dus een voice-over die volledig aansluit bij de boodschap die je wilt overbrengen. Ik werk met diverse voice-overs en kan je in contact brengen met de voor jouw productie de juiste stem.


Nieuwe, frisse ideeën

Een goed en duidelijk script is voor een ijzersterke promotiefilm heel belangrijk, maar blijf ook altijd openstaan voor nieuwe ideeën, inzichten en experimenten. Uiteraard volg je in eerst instantie het draaiboek, maar blijf daarnaast ook openstaan voor niet geplande, spontane shots. Soms kan een onverwachte grap, een “slipper of uitglijder” een goede wending geven aan jouw promotiefilm. Vaak wordt zo’n ongeplande video ingeving zeer gewaardeerd. Maar zorg er wel voor deze verrassende shots niet te lang gaan duren, waardoor de hele productie een stuk langer wordt. Want dan loop je ook weer het risico dat je doelgroep afhaakt.

 

[< homepage]

 

VRIJBLIJVENDE OFFERTE? VUL JE GEGEVENS IN EN WIJ NEMEN CONTACT MET JE OP!

GA DIRECT NAAR DE CONTACTPAGINA!